
Een overzicht van films (in chronologische volgorde) waarvoor ik nieuwe muziek heb gemaakt. Tenzij anders vermeld is elke muziek elektronisch van opzet, live aangevuld met akoestisch pianospel.
LANGE SPEELFILMS
South (Hurley, 1919) – solo. In opdracht van Dutch Mountain Festival
Nerven (Reiner, 1919) – solo. In opdracht van Goethe Institut, Amsterdam
Der Golem (Wegener, 1920) – met klezmer-rock duo (klarinet, viool). In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (bkkc)
Nosferatu (Murnau, 1922) – solo
Häxan (Christensen, 1922) – met viool, cello en elektrische gitaar. In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (bkkc)en Festival Lowlands
Schatten (Robinson, 1923) – solo. In opdracht van Goethe Institut, Rotterdam
Peter Pan (Brenon, 1924) – met stem. In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (BKKC)
The Great White Silence (Ponting, 1924) – solo. In opdracht van Dutch Mountain Film Festival, Heerlen
The Thief of Bagdad (Walsh, 1924) – met viool. In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (BKKC)
The Lost World (Hoyt, 1925) – met gitaar.
A Page of Madness (Kinugasa, 1926) – solo. In opdracht van Cultuur op de Campus, Nijmegen
Faust (Murnau, 1926) – solo. In opdracht van Shine Bosch Arts Festival, Den Bosch
Visages d’enfants (Feyder, 1926) – met cello. In opdracht van Cinépremieres 2013.
Berlin, sinfonie der Grosstadt (Ruttmann, 1926) – solo
7th Heaven (Frank Borzage, 1927) – solo. In opdracht van Film Fest Gent
Sunrise (Murnau, 1927) – solo. In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (BKKC)
The Lodger (Hithcock, 1927) – met viool
La chute de la maison Usher (Epstein, 1928) – met cello. In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (BKKC)
Man with a Movie Camera (Vertov, 1928) – solo. In opdracht van Brabants Kennis Centrum voor Kunst en Cultuur (BKKC)
Today (Shub, 1929) – solo. In opdracht van International Film Festival Rotterdam.
City Girl (Murnau, 1930) – solo, alleen piano.
The Swordswoman of Huangjiang (Kengran, 1930) – solo. In opdracht van International Film Festival Rotterdam.
KORTE FILMS

Barbe-bleu (Méliès, 1901) – solo.
One Week (Keaton/Kline, 1920) – solo. In opdracht van Luxor filmtheater Zutphen.
Emak Bakia (Ray, 1926) – solo. In opdracht van Go Short! Festival
Ballet mécanique (Fernand Légér, 1924). In opdracht van TiLT Festival Tiburg
La coquille et le clergyman (Dulac, 1928) – dolby surround 5.1 score. In opdracht van November Music, festival voor hedendaagse muziek
L’etoile de mer (Ray, 1928) – solo. In opdracht van Go Short! Festival.
Brumes d’automne (Kirsanoff, 1929) – solo. In opdracht van Go Short! Festival.
Meshes of the Afternoon (Deren, 1943) – solo. In opdracht van Go Short! Festival.